rejse

Vores rejse

I perioden 4. juni til 27. august rejser vi til:
Ecuador, Galapagos, Hawaii, Californien,
Arizona, Minnesota - og i denne blog vil vi skrive om vores oplevelser.

En dag paa vulkaner

RejsePosted by Karsten Sandø Monday, June 11 2007 00:07:38

Dagen startede lidt forvirrende.

Vi havde planlagt at skulle hentes af en taxi kl. 7.15 og koere med tog til Cotopaxi - den mest beroemte vulkan i Ecuador. Vi var derfor meget opmaerksomme paa tiden naar vi vaagnede om natten. Jeg og Margrete saa forkert paa vores ur og stod derfor op kl. 1.15 (hvis uret vendes kan det godt forveksles med 6.45). Boernene fik toej paa og vi var klar til at gaa ud paa gaden kl. 1.36!

Heldigvis opdagede vi det inden vi gik ud af doeren, saa vi skyndte os tilbage i seng igen. Katrines kommentar var: "Saa kan jeg sove lidt laengere da jeg har toej paa."

Da tiden saa "rigtig" naermede sig det tidspunkt hvor taxien kom, var vi parate udenfor hotellet. Vi fortalte taxichaufoeren hvor vi skulle hen (det sted vi havde faaet meddelt fra hotellet). Stedet viste imidlertid at vaere forkert, saa efter at have koert rundt med taxa i 45 minutter var vi tilbage paa hotellet. Vi spiste morgenmad og valgte derefter at tage en taxa derhen - det kostede 50 USD for en 2-timers koeretur.

Nu var vi saa ved vulkanen og det var et imponerende syn. Vi koerte rundt i naesten 4 km. hoejde omkring vulkanen og rundt om en lagune. Vi gik lidt i lava hvor der laa sne-klatter rundt omkring og noed den imponerende udsigt.

Dagen sluttede vi af med at koere tilbage med toget, som bedst kan sammenlignes med en bus hvor hjulene er erstattet med tog-hjul. Det var en oplevelse at koere gennem landskabet med 30 km. i timen selvom det rystede en del.
Der var ingen signalproblemer - der var nemlig ingen signaler.. Toget koerte ud om morgenen og hjem om eftermiddagen.

Nu er vi saa tilbage i Quito - og imorgen vil vi sove lidt laengere uden at staa op og tage toej paa midt om natten.